Βρώμη για ένα ιδανικό πρωινό

Ενημερώθηκε: Ιουλ 29

Όπως είναι γνωστό το πρωινό γεύμα είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη σωματική και πνευματική υγεία, για την διατήρηση του ρυθμού των καύσεων, για την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος αλλά και για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.


Μια ιδανική πρόταση για το πρωινό είναι τα γεύματα που περιέχουν βρώμη καθώς είναι πλούσια σε:


  • Βιταμίνη Ε

  • Βιταμίνες Β1, Β2 και Β3

  • Σίδηρο

  • Μαγνήσιο, σελήνιο, πυρίτιο και ψευδάργυρο.

  • Φυτικές ίνες

  • Αβενανθραμίδες

Η βρώμη ανήκει στα δημητριακά και είναι γνωστή επιστημονικά ως Avena sativa. Έχει πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, ενώ μόνο το 1% προέρχεται από τη σακχαρόζη. Περίπου το 11% των υδατανθράκων της βρώμης είναι φυτικές ίνες και το 85% αποτελείται από άμυλο.


Επίσης, περιέχει τις περισσότερες διαλυτές ίνες σε σχέση με τα υπόλοιπα δημητριακά, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να οδηγείται σε βραδύτερη πέψη, αυξημένο κορεσμό και καταστολή της όρεξης.


Οι ευεργετικές της ιδιότητες:


  • Προστατεύει την καρδιά, οι αντιοξειδωτικές της ουσίες βοηθούν τα αιμοφόρα αγγεία να μην συσσωρεύουν αθηρωματική πλάκα

  • Μειώνει τη χοληστερόλη, οι σημαντικές διαλυτές φυτικές ίνες της βρώμης, οι β-γλυκάνες, παγιδεύουν την χοληστερόλη και διευκολύνουν την αποβολή της μέσω του εντέρου.

  • Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου του αίματος, λόγω του χαμηλού γλυκαιμικού της δείκτη μειώνει τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, το σελήνιο και η βιταμίνη Ε που υπάρχουν στη βρώμη ενισχύουν σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα. Ακόμη, ο ψευδάργυρος βοηθά στον μεταβολισμό, την επούλωση πληγών και στην ανάπτυξη νέων κυττάρων.

  • Περιέχει την υψηλότερη συγκέντρωση πρωτεϊνών σε σχέση με άλλα σιτηρά.

  • Βελτιώνει τη πέψη, η υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες καθιστά τη βρώμη ιδανική τροφή για τα άτομα που πάσχουν από γαστρίτιδα, κολίτιδα, και άλλα πεπτικά προβλήματα, βελτιώνοντας επίσης και την κινητικότητα του εντέρου.

  • Μειώνει το κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και βιταμίνη E, η οποία προστατεύει τον οργανισμό από τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες που μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο.

  • Μειώνει το κίνδυνο οστεοπόρωσης λόγω της περιεκτικότητας της σε ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο.

  • Μειώνει το στρες, βοηθάει σε περιπτώσεις κατάθλιψης, αϋπνίας και κόπωσης.

  • Αποτελεί καλή πηγή ενέργειας, η περιεκτικότητα της βρώμης σε υδατάνθρακες, φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο και βιταμίνη Β συμβάλλουν στην παραγωγή ενέργειας.

  • Ενισχύει την ικανοποίηση της όρεξης και του αισθήματος κορεσμού και βοηθά σημαντικά στην επίτευξη του επιθυμητού σωματικού βάρους.

  • Φροντίζει το δέρμα και τα μαλλιά καθώς δρα ευεργετικά κατά της ακμής και των δερματικών βλαβών, απαλύνει τους ερεθισμούς από τα ηλιακά εγκαύματα, ενυδατώνει την επιδερμίδα.


*Πηγή: ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ, ΤΡΙΧΟΠΟΥΛΟΥ



  • YouTube
  • Black Twitter Icon

info.fitnessworldgr@gmail.com

Αθήνα, Ελλάδα