Μάθετε τα οφέλη του πρωινού γεύματος

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η έλλειψη ελεύθερου χρόνου περιορίζει τη κατανάλωση του πρωινού γεύματος. Ωστόσο, η σημασία του είναι αδιαμφισβήτητη και τα οφέλη από την κατανάλωση του είναι πολλά και συχνά άγνωστα.


Το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της μέρας και χαρίζει στον ανθρώπινο οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά. Δυστυχώς, σήμερα οι περισσότεροι άνθρωποι, καθώς έχουν μια πολυάσχολη ζωή, παραλείπουν το πρωινό εντελώς. Αυτό είναι μια κακή διατροφική συνήθεια, καθώς στην ιδανική περίπτωση θα πρέπει να καταναλώνουν τουλάχιστον το 25% των θερμίδων της ημέρας από το πρωινό, ικανό να τους εφοδιάσει σωστά για το ξεκίνημα της μέρας.


Τα οφέλη του πρωινού:

  • Μειώνει την τάση για κατανάλωση πολλών ανθυγιεινών σνακ μέσα στην ημέρα τα οποία παρέχουν πολλές θερμίδες

  • Έχει φανεί πως βελτιώνει τη γνωσιακή και σχολική επίδοση καθώς και τη μνήμη και τη συγκέντρωση

  • Παρέχει τις αναγκαίες ποσότητες φυτικών ινών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων, ώστε οι ημερήσιες ανάγκες σε αυτά να είναι κατανεμημένες σωστά μέσα στη μέρα.

  • Αποτρέπει τις μεγάλες διακυμάνσεις στα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα.

  • Μειώνει την όρεξη για μεγάλη ποσότητα φαγητού στα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας και έτσι αποτρέπει την κατανάλωση ανθυγιεινών πρόχειρων τροφών. Ευρήματα πολλών ερευνών έχουν δείξει ότι άτομα που καταναλώνουν πρωινό, τείνουν να έχουν μια πιο ισορροπημένη διατροφή για το υπόλοιπο της ημέρας και να διατηρούν φυσιολογικό βάρος. Επίσης άτομα που δεν καταναλώνουν πρωινό γεύμα, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για ανάπτυξη σακχαρώδους διαβήτη (ασχέτως με την κατάσταση του σωματικού βάρους) και για αυξημένα επίπεδα τριγλυκεριδίων και χοληστερόλης σε σχέση με όσους καταναλώνουν πρωινό.

Απαραίτητο για παιδιά και εφήβους:


Είναι σημαντικό να αναφέρουμε τη σημασία του πρωινού σε παιδιά και εφήβους. Το πρωινό γεύμα φαίνεται να έχει ένα επιπλέον όφελος για τα παιδιά σχολικής ηλικίας και τους εφήβους, καθώς έχει διαπιστωθεί από πολλές μελέτες, η θετική επίδραση του πρωινού σε δείκτες απόδοσης, που περιλαμβάνουν την ανάκληση μνήμης, την προσοχή και τη δημιουργικότητα. Τα παιδιά που καταναλώνουν πρωινό αποδίδουν καλύτερα στις εργασίες του σχολείου τους και επιπλέον έχουν καλύτερη επίδοση σε αθλητικές και άλλες σωματικές δραστηριότητες.


Ως εκ τούτου ένα υγιεινό πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Αμυλούχα τρόφιμα π.χ. ψωμί, φρυγανιές, δημητριακά, βρώμη

  • Φρούτα

  • Γάλα ή γαλακτοκομικά προϊόντα π.χ. γάλα ή γιαούρτι που μας παρέχουν και προβιοτικά

  • Πρωτεΐνες (π.χ. τυρί, αυγό).


Πηγή:

Πηγή: Art of Life & Health

Περιοδικό του ομίλου ΥΓΕΙΑ