Καραντίνα και διατροφή

Ο περιορισμός στο σπίτι αλλάζει πολλά πράγματα στη ζωή μας, από τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε μέχρι τον τρόπο που σχετιζόμαστε με τους αγαπημένους μας. Επίσης, επηρεάζονται και οι διατροφικές μας συνήθειες καθώς έχουμε περισσότερες στιγμές που μπορεί να μας οδηγήσουν σε πλήξη ή επεισόδια άγχους, καταστάσεις που μερικές φορές μας κάνουν να τρώμε περισσότερο ή/και με λιγότερο υγιεινό τρόπο.


Σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε με δείγμα σχεδόν 11.000 καταναλωτών σε 11 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, μειώθηκαν οι δαπάνες για τα έτοιμα γεύματα ενώ αυξήθηκε η ζήτηση στα φρούτα, λαχανικά και κατ’ επέκταση σε μια υγιεινή διατροφή κατά τη διάρκεια της καραντίνας λόγω κορωνοϊού. Περίπου στις μισές από τις χώρες στις οποίες πραγματοποιήθηκε η έρευνα, οι καταναλωτές αγόρασαν λιγότερα αλμυρά ή γλυκά σνακ, αν και οι πωλήσεις συνολικά παρέμειναν σταθερές. Ακόμα, όσοι κλήθηκαν να μείνουν σπίτι τους δοκίμασαν νέες συνταγές και πέταξαν λιγότερο φαγητό.


Μερικές συμβουλές για τη διατροφή κατά τη διάρκεια της καραντίνας:


  • Σνακ μεταξύ γευμάτων: μια χούφτα ξηροί καρποί, φρέσκα φρούτα, ένα γιαούρτι ή ακόμα και μια σπιτική σάλτσα λαχανικών.

  • Αποφυγή των λιπαρών γευμάτων: το θετικό είναι ότι μειώνονται οι πειρασμοί από εξωτερικούς παράγοντες. Να αποφεύγετε η αγορά σφολιατοειδών και γλυκών, καθώς και τα κορεσμένα λιπαρά ή επεξεργασμένα τρόφιμα.

  • Σχεδιασμός ενός εβδομαδιαίου πλάνου: με αυτόν τον τρόπο, θα είσαστε σίγουροι ότι θα αγοράσετε τα απολύτως απαραίτητα και θα αποφύγετε τα ανθυγιεινά.

  • Κατανάλωση λιγότερης ποσότητας: λόγω του ότι κινούμαστε λιγότερο μέσα στο σπίτι, το σώμα χρειάζεται να καταναλώνει λιγότερες θερμίδες. Με τη μείωση της ποσότητας τροφής θα αποφύγετε το πρόσθετο βάρος.

  • Ενίσχυση του ανοσοποιητικού: τα τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, όπως μπρόκολο ή εσπεριδοειδή ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Τα κρεμμύδια και το σκόρδο είναι ένα φυσικό αντιβιοτικό και επίσης, η σούπερ τροφή: τζίντζερ, το οποίο έχει ιδιότητες αντιβιοτικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιβηχικές.

  • Βελτίωση της διάθεσης: οι μπανάνες και οι σπόροι κολοκύθας είναι πλούσιοι σε τρυπτοφάνη, ένα συστατικό που χρειάζεται ο οργανισμός για να παράγει τη σεροτονίνη, την ορμόνη της ευτυχίας.

  • Βιταμίνη D: απαραίτητη για την ενίσχυση των οστών, συντίθεται από το σώμα μας όταν βρισκόμαστε στον ήλιο. Μιας και κατά τη διάρκεια του περιορισμού είναι πιο δύσκολο αυτό, να συμπεριλάβεις στη διατροφή σου μανιτάρια, λιπαρά ψάρια και αβγά.

  • YouTube
  • Black Twitter Icon

info.fitnessworldgr@gmail.com

Αθήνα, Ελλάδα